Willimiehet ja SaiPaFanit vedenjakalla - mihin ollaan menossa?

Kuha
Willimiehet
Willimiehet

Re: Willimiehet ja SaiPaFanit vedenjakalla - mihin ollaan menossa?

ViestiKirjoittaja Kuha » La Elo 04, 2012 1:28 am

Kuha kirjoitti:[url=http://www.saipa.fi/page.php?id=18&a=2602]Keskustelupalsta suljettu[/url]

Seuran virallisten sivujen foorumi ajettu siis alas. Put the blame on me I guess.

Ja katso, apuun rientää http://www.saipafanit.com/keskustelu/
"sammuttakaa ne soihdut"

JIM
Sr. Member
Sr. Member

ViestiKirjoittaja JIM » Su Elo 05, 2012 12:47 am

Wow. Joka sektorilla pistetty tapetit uusiksi. Hyvältä näyttää.

Kuha
Willimiehet
Willimiehet

ViestiKirjoittaja Kuha » Su Loka 07, 2012 1:59 pm

[i]"mie tulin ainakin vaan kannustamaan SaiPaa"[/i]

Vittu miten hienosti yksi vierasmatkojen ensikertalainen asian kiteytti, kun tätä topikin aihetta jälleen kerran pöyhittiin kännipäissään.
"sammuttakaa ne soihdut"

Pena
Newbie
Newbie

ViestiKirjoittaja Pena » Pe Loka 19, 2012 4:29 pm

Tervehdys kaikille palstalaisille, uudelta palstalaiselta.

En tiennyt mihin ketjuun tämän olisin laittanut joten laitoin sitten tänne.

Eikö ketään muuta ihmetytä/harmita SaiPa kannattajien vähentynyt keskustelupalstoilla(poisluettuna jatkoaika) keskustelu itse peleistä ja pelaajista ja kaikkeen siihen liityvästä? Itse SaiPan kannattajien omilla palstoilla(Willimiehet&SaiPafanit) keskustelu aiheesta on lähes olematonta, mikä harmittaa keskustelupalstaa lukevaa; Harvoin kirjoittavaa SaiPafania kuten itse olen. Tätäkin palstaa kun käy lukemassa, niin pikaiseltaan saa sellaisen kuvan että tärkeimpiä aiheita ovat erilaiset laulut, lutuuriteot ja kuka on ryypännyt kuinkakin paljon. Ei sillä että aiheissa olisi mitään vikaan, mutta ihmetyttää että eikö itse peli ole kuitenkin se tärkein asia? Vai onko asia niin että palstalle rekisteröityneillä on niin vahva sisäpiiri jossa näistä asoista keskustellaan ihan face to face, ettei niistä enää palstalle tarvitse kirjoittaa? Viisammat valistakoot tyhmää(allekirjoittanut).

Over and out

Manass
Willimiehet
Willimiehet

ViestiKirjoittaja Manass » Pe Loka 19, 2012 4:45 pm

Pena kirjoitti:...

Omalta osaltani kyky nähdä jääkiekko jossain analyyttisessa kuvassa on täysin olematon. Miulle jääkiekko on yhteisöllisyyttä, toveruutta ja tunteiden äärilaitaa. Jätän suosiolla pelien analysoinnit jatkoaikalaisille, jotka mahdollisesti ymmärtävät lajin taktiset hienoudet.
Onni vaatii vapautta, vapaus vaatii rohkeutta.

Breng
Willimiehet
Willimiehet

ViestiKirjoittaja Breng » Pe Loka 19, 2012 4:59 pm

Morjesta vaan uudelle palstaveljelle. Onhan se sinänsä harmi että aikanaan alkuperäisen SaiPafanien keskustelupalstan vaipuessa unholaan keskustelu "itse pelistä" kuihtui lähes olemattomiin, kyseisen aiheen keskustelu siirtyi SaiPan omalle keskustelupalstalle joka toimikin hetken aikaa ihan hyvin, mutta kuihtui sielläkin siihen että ylläpitäjät avasivat matsista aiheen ja siitä ei sen jälkeen juurikaan keskustelua käyty, monet aktiivikirjoittajat varmasti jättivät rekisteröimättä uudelle palstalle "kotikentän" vaihtuessa joka on ihan ymmärrettävää.

En ole asiaa sen enempää pohtinut, mutta itsellä itse matseista lätisiminen jää juurikin tuolle face to face tasolle ja suurempi mielenkiinto vaihtaa ajatuksia pelien tapahtumista keskustelupalstoilla on kuihtunut olemattomiin. Tännekkin tulee kirjoiteltua enemmän katsomossa tapahtuviin asioihin liittyvistä asioista, itse pelin merkitys kun on kutistunut melko pieneksi ja rakas seurani tarjoaa miulle paljon muutakin, yhteisöllisyttä, suuria tunteita. Jääkiekosta en lajina ymmärrä todennäköisesti sen enenempää kuin muukaan tavallinen janari, mutta seura tarjoaa paljon enemmän. Foorumin vapaan keskustelun hassuttelutopicit eivät varmasti tarjoa foorumille satunnaisesti eksyneelle yhtään mitään, vielä kun itse tietää lähes jokaisen aktiivikirjoittajan jollain tasolla niin keskustelua arkisista asioista syntyy tännekkin täysin huomaamatta.

SaiPafanien uudelle saitille avattiin keskustelupalsta kun sitä ilmeisesti aika kovaa sinne takaisin kaivattiin, mutta ketään ei tunnu kiinnostavan. Avatkaa peli ja luokaa sinne verkosto jossa voidaan keskustella enemmän peliin liittyvistä asioista, sitä tämä foorumi ei valitettavasti juurikaan tarjoa.

[i]Edit: manasshan sen kiteytti pariin lauseeseen.[/i]

ThreeNil
Willimiehet
Willimiehet

ViestiKirjoittaja ThreeNil » Pe Loka 19, 2012 5:31 pm

Breng kirjoitti:SaiPafanien uudelle saitille avattiin keskustelupalsta kun sitä ilmeisesti aika kovaa sinne takaisin kaivattiin, mutta ketään ei tunnu kiinnostavan. Avatkaa peli ja luokaa sinne verkosto jossa voidaan keskustella enemmän peliin liittyvistä asioista, sitä tämä foorumi ei valitettavasti juurikaan tarjoa.

Jätän eriävän mielipiteen. Täällähän on mainio pohja keskustella itse pelistäkin - Yleisesti lätkästä -osio. Sinne vaan ketjua pystyyn ja analyysit rullaamaan. Minä lukisin (ja kirjoittaisin) mielelläni enemmän pelistä tätäkin kautta. Palstan aktiivikäyttäjät vain ovat melko hiljaisia sillä saralla, mikä tiputtaa omaakin kirjoitusintoa.

Kehotan uusia tuttavuuksia avaamaan rohkeasti itseään kiinnostavia ketjuja tai kirjoittamaan mielensä tyhjäksi jo olemassa oleviin. Se, että keskustelu pelistä on ollut täällä hiljaista ei tarkoita sitä, että niin tulisi olla.

Toki tämä on kannattajayhteisön foorumi, mikä näkyy painotuksena kannattajatoimintaan liittyviin asioihin. Lisäksi Jatkoaika tukahduttaa kattavuudellaan varmasti monien intoa avautua pelistä enää muualla. Kirjoittelu menee helposti vanhan toistamiseksi. Miulta kuitenkin tulee iso peukku keskustelun herättelylle kaukalon sisäpuolen tapahtumistakin.
Jump da fuck up!

Kuha
Willimiehet
Willimiehet

ViestiKirjoittaja Kuha » Pe Loka 19, 2012 6:48 pm

Ei wittu.

Kirjoitin pitkät sepustukset asiapitoista tekstiä ja internet on näyttänyt nielaisseen sen. Noh, laitan ajatukseni uudestaan riviin matsin jälkeen. :)
Viimeksi muokannut Kuha, Pe Loka 19, 2012 6:50 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"sammuttakaa ne soihdut"

TheSand
Willimiehet
Willimiehet

ViestiKirjoittaja TheSand » Pe Loka 19, 2012 8:16 pm

Keskustelu itse peleistä olisi kyllä tervetullut mutta en usko, että jokaiselle ottelulle omaa otsikkoa tarvitsee. Yksi iso otsikko, jossa analysoitaisiin pelejä sitä mukaa, kun niitä pelataan.

Itse tuskin pelistä osaisin erityisemmin kirjoittaa, kun ei se itse jääkiekko ole niin iso asia mutta SaiPa on.

Näin etäkannattaja sellainen toimisi myös hyvänä alustana saada SaiPan kannattajat samaan paikkaan vieraspeleissä.

KeltaMusta
Willimiehet
Willimiehet
Viesti:

ViestiKirjoittaja KeltaMusta » Pe Loka 19, 2012 11:03 pm

Kyllähän tuo otteluketju voisi toimia täälläkin, varsinkin kun en ainakaan itse saa kirjoitusoikeuksia Jatkoajan puolelle. Kuten TheSand kirjoitti, ei jokaiselle matsille tarvitsisi omaa ketjua vaan yksi yhteinen riittäisi. Täältäkin siis kannatusta ottelukeskustelulle.

Niin ja terve vaan kaikille kun minäkin vielä aikalailla uusi olen täällä.

Kuha
Willimiehet
Willimiehet

ViestiKirjoittaja Kuha » La Loka 20, 2012 1:55 am

Herää kysymys, että miksi ette ole moista keskustelua viritelleet jos sellainen on ollut toiveissa? Joku postaa kuvan Heikki Helasta asiatopikkiin, so what? :)

Ei sitä kukaan muistaakseni ole kieltänyt ja olisihan se enemmän kuin suotavaa, että joku muukin availisi tänne topikkeja kuin allekirjoittanut. Tätä palstaa kuitenkin seuraavat tietyllä tapaa kiihkeimmät keltamustat, joten viestit eivät ainakaan jää huomioimatta. Ja kyllä meistä räkä poskella ärjyvistä hahmoista varmaan jotain asiallistakin irtoaa, joskus vahingossa.

Kuten edellä muutaman kirjoittajan toimesta todettu, niin en miekään yksinkertaisesti jaksa nähdä vaivaa itse pelin pohdiskeluun. Miksi näkisin? SaiPa voittaa tai SaiPa häviää ja lopputulos ei siitä mihinkään muutu vaikka netissä pohtisin pääni puhki miksi yv ei rullaa. Voittamiseen tai häviämiseen pystyn vaikuttamaan kuitenkin antamalla itsestäni kaiken siellä katsomossa. Ja ruoskimalla ympärilläni olevat ihmiset tekemään samoin. Ajatelkaa mitä lystäätte, mutta jokainen liigapelaaja voi tämän vahvistaa. Omien analyyshien ja muun, seuraa taas oma mielipide, pupun suoltaminen palstoille ei mitä suurimmalla todennäköisyydellä lisää The Kannustavaa Massaa.

Siksi esimerkiksi uusi sf.comin palsta tuntuu jotenkin todella etäiselle. Kuten olen aikaisemminkin todennut, THE virhe tehtiin silloin kun piti saada saipa.fi keskusteluun porukkaa ja se johti wanhan sf.comin foorumin sulkemiseen. Siitä asti ollaan etsitty ns. omaa paikkaa ja täältä se on löytynyt, David Coulthardin ja mysteerisen Liidun seasta.

Kaikki tämä tässä ympärillä vahvistaa tuota nykyistä Kaiteen henkeä, tuttujen kesken pidetään hauskaa ja ei olla niin vakavissaan. Vaikka kuitenkin ollaankin äärimmäisen vakavissaan. Siinä on se ero, että tämän palstan aktiivit ovat ensin ottaneet hallilla aloitteen ja tulleet Kaiteelle. Sieltä heidän into on bongattu ja heitä pyydetty liittymään tänne, tutustumaan porukkaan, jne.

Ollaan nörttejä, tiedän. Ja palsta on aktiiviensa näköinen, terveisin 2,1k viestiä. :D
Viimeksi muokannut Kuha, La Loka 20, 2012 2:04 am. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"sammuttakaa ne soihdut"

milona

ViestiKirjoittaja milona » La Loka 20, 2012 12:13 pm

SaiPaFanit ry:n "keskustelu"palstalla viestin saapuminen näkyviin itse palstalle kestää keskimäärin ehkä kaksivuorokautta. Toimiva keskustelu? Not. Jos viestit tarkistetaan käsin, tai jotain vastaavaa, niin otetaas tuo systeemi nyt aika h*lvetin äkkiä pois käytöstä. Tai sitten joku on ystävällinen ja kertoo, jos omistaa parempaa tietoa siitä, miksi ihmeessä sellainen systeemi on edes käytössä? "Asiattomat" viestit eivät riitä perusteluksi tuon foorumin ollessa kyseessä. Ja sellainen ujo toive, että jos vielä joskus käy niin, että joku uusikin naama ko. foorumille uskaltautuu, niin otetaas hänet vastaan jotenkin muuten, kuin nipottamalla Caps Lockin puuttumisesta. Toki tapa se on tuokin varmistella, ettei kukaan halua kirjoittaa ko. palstalla.

Pena: "Vai onko asia niin että palstalle rekisteröityneillä on niin vahva sisäpiiri..." -> Osuu ja uppoaa.

Kuha: "Herää kysymys, että miksi ette ole moista keskustelua viritelleet jos sellainen on ollut toiveissa?" -> Parasta saattaa olla kysyä tätä kysymystä ääneti itseltäsi ensin. :)

Mutta niin, kaiken kaikkiaan on huvittavaa, että täällä sitten ihmetellään, että voivoi kun eihän niitä "kuilun toisella puolen asustavia" edes kiinnosta kirjoitella sinne ry:n foorumille. No ei kai niin, kun se on tehty mahdollisimman toimimattomaksi ja hankalaksi.
Viimeksi muokannut milona, La Loka 20, 2012 12:19 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

Manass
Willimiehet
Willimiehet

ViestiKirjoittaja Manass » La Loka 20, 2012 3:28 pm

milona kirjoitti:Pena: "Vai onko asia niin että palstalle rekisteröityneillä on niin vahva sisäpiiri..." -> Osuu ja uppoaa.

Pahoittelen omasta puolestani sitä, että Willimiehissä nyt vain sattuu olemaan poikkeuksellisen hyvä yhteishenki. Mikään ei ole milona sinuakaan estänyt liittymästä Kaiteen komeaan ja hyvätuoksuiseen porukkaan.

milona kirjoitti:Kuha: "Herää kysymys, että miksi ette ole moista keskustelua viritelleet jos sellainen on ollut toiveissa?" -> Parasta saattaa olla kysyä tätä kysymystä ääneti itseltäsi ensin. :)

Mitähän tämä nyt tarkoittaa? Jokainen tänne rekisteröitynyt on tietääkseni oikeutettu avaamaan ties millaisia ketjuja, kunhan touhussa on joku järki messissä.

Itse olen kyllä sitä mieltä, että esimerkiksi Onko liitua -topic menee tärkeysjärjestyksessä Koohotusta kaukalossa - Keltamustien peliesitykset kaudella 2012-2013 -ketjun edelle. Makuasioita. Viittaan lopuksi siihen yhteen koiraan, joka suoritti itselleen alapesun.
Onni vaatii vapautta, vapaus vaatii rohkeutta.

Kuha
Willimiehet
Willimiehet

ViestiKirjoittaja Kuha » La Loka 20, 2012 3:47 pm

milona kirjoitti:Pena: "Vai onko asia niin että palstalle rekisteröityneillä on niin vahva sisäpiiri jossa näistä asoista keskustellaan ihan face to face, ettei niistä enää palstalle tarvitse kirjoittaa?"

Korjasin lainauksesi, kun jätit näköjään jotain olennaista asiayhteydestä pois. Näinhän se keltainen lehdistökin tunnetusti otsikkonsa repii..

Vastauksena Penan aikaisempaan kyselyyn, todella vähän keskustellaan peliin liittyvistä asioista, face2face tai missään muuallakaan.

Manass kirjoitti:Mikään ei ole milona sinuakaan estänyt liittymästä Kaiteen komeaan ja hyvätuoksuiseen porukkaan.

Oon pahoillani Manass, mutta mie olen ilmeisestikin tämän estänyt. Ja nimenomaan haisemalla paskalta ja näyttämällä.. Noh, kyllä työ tiedätte. :)
Viimeksi muokannut Kuha, La Loka 20, 2012 3:50 pm. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"sammuttakaa ne soihdut"

milona

ViestiKirjoittaja milona » La Loka 20, 2012 4:25 pm

Koettakaahan nyt jo pikkuhiljaa päästä sen ajatuksen yli, että allekirjoittanut täällä hiekkaa "tiedätte kyllä missä" harrastaa jotain "menkkaveriavautumisia", tai että olisin jotenkin katkera, ettei miuta ole kutsuttu hiekkalaatikolle leikkimään. Henk. koht. saatan harpatakin kuilun yli sitten, kunhan erinäiset asiat ovat hoidossa niin, että niiden myös tiedetään olevan hoidossa. Tämä koskee myös monia muita kuin allekirjottanutta. Tosin omat käteni pidän halutessani vaikka siellä samassa paikassa, missä ne hiekatkin, vaikka kuka sanoisi mitä. :( On tietynlaista käytöstä, jota kaikki ihmiset eivät halua tai voi hyväksyä, ja tekevät tämän takia tietoisen pesäeron sitä harjoittaviin henkilöihin.

Liituasiasta sen verran, että olen hyvin pahoillani siitä, että minkäänlaista draamaa siihen ei liity, vaikka kuinka kenties niin olisitte toivoneetkin. Odotan kuitenkin, että tulette sankoin joukoin kiittämään miuta mahtavan sisäpiirivitsin aikaansaamisesta ihan vaan vahingossa! ^^

Kuitenkin onnistuitte skippaamaan viestistäni sen tärkeimmän (no ylläri sinänsä), eli ry:n foorumin toimimattomuuden. Niin ja Kuha, jätin tuon loppuosan pois ihan tarkoituksella, koska olin 99,9999% varma siitä, ettette keskustele peliin liittyvistä asioista yhtään missään piireissä.

Palaa sivulle “Willimiehet”